söndag 25 april 2010

Gårdagen


Igår möte jag och riddaren upp lite goda vänner för att gå på Armemuseet och se deras nya utställning om uniformer, men först skrattade vi lite åt den söta varningsskylten utanför.


För den som gillar uniformer var detta lite av en våt dröm. Jag kan verkligen rekommendera att gå dit och ta sig en titt. Det ända tråkiga var att det inte fanns några kvinnouniformer just nu, men det kommer till hösten.


Pinupgivakt


Sen bar det av till Piastowska, en polsk restaurang på Östermalm, som var fylld av små helgon, torkade blommor och krimskrams.

'

Jag åt schnitzel med surkål, på polskt vis. Det kanske inte såg ut som mycket, men oj vad hemskt gott det var. Många öl senare satt vi fortfarande och myste och vips så var det stängningsdags och vi blev snällt utvisade på gatan av gamlemor Polski.


festligt !


Sen hittade vi en biljardhall, men vi hittade roligare spel att spela. Jag var dock inget bra och förlorade hela tiden.

Glad och med en hemsk fyllehicka hoppsade jag och riddaren sedan hemåt på morgonkvisten

2 kommentarer:

  1. Vad roligt med uniformsutställning! Jag var på armémuseet i somras men då fanns det ingen särskilt rolig utställning där. Får göra ett nytt besök nu då.

    SvaraRadera
  2. Jag har också varit på den polska restaurangen, det var trevligt minns jag.

    SvaraRadera