onsdag 4 januari 2012

Sista dagen


Här kommer lite sena nyårsbilder. Vi var hemma i vår nya lägenhet, fortfarande utan soffa, men himla mysigt ändå. Sista kvällen på året började vi med gratinerad hummer, coq au vin och marängmonster som avslutning. Men först lite spel.
när då då? var ett kul, men inte så lätt spel..jaja jag kom sist.
Vi gjorde nyårshattar förstås, det var visst inte en tradition enligt vissa, men hattar måste man ju ha. Syster Frida var tjusig i sin prinsesshat.
Marängmonster med rumpraket.
Efter att vi ätit upp marängmonstret, ja nästan i alla fall, så var det dags för nästa tradition. Att spå i tenn, ja så där som de gör i Bullerbyn.
Jockes tenn blev en golfklubba och Frida fick en kuk, så här glada blev de.
Jag fick en konstig tennklump som jag inte har en aning om vad det skulle föreställa.
Sen skulle de andra iväg på större fest och vi trötta/gravida stannade kvar i Olskroken. Vi lämnade lägenheten och gick med i lämmeltåg upp mot Lunden för att titta på fyrverkeriet.
När alla smällt klart och krutröken låg tjock över Göteborg vandrade jag och riddaren ner till huset igen och jag slank ner i badkaret för att fira in nyåret på mitt bästa sätt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar