onsdag 27 maj 2009

UVI = inställd date

Nu står jag hemma upppiffad och klar, håret fint uppsatt, perfekta kråksparkar i ögonvrån och ett bra första-daten-outfit på. Och vad händer, jo UVI!

För er som inte lider av detta eller jobbat många år i äldrevården, så är det förkortningen för urinvägsinfektion. Helt plötsligt är det enda man vill göra att kissa, men samtidigt inte för det gör såå himla ont. Jag verkar vara en av de tjejer som är begåvad med ett superkort urinrör och ett himmelskt mircoklimat för bakterier.

Tack och lov för att det finns antibiotika, tyvärr funkar de inte så snabbt som jag önskat, och därför blev kvällens date inställd.

Så nu sitter jag nerbäddad i soffan med varm vetekudde och en varm laptop i knät och gnällbloggar lite i väntan på att febern ska släppa och jag kan smyga iväg till coop och handla obscena mängder tranbärsjuice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar