torsdag 24 juni 2010

WCR + Metaltown


Bättre sent än aldrig, här kommer en liten sammanfattning av de fina dagarna vi hade i Göteborg på frihamnen.
Vi började med lite rondellhäng jag, riddaren, Em, Angie och Tobbe i väntan på att West coast riot skulle ta fart.


Spitfire och Nykelpigacider, det är fina grejer det.


Ett par överförfriskade nästan 17åringar tittade förbi och visade upp vad de hade under de minimala kiltarna, det kunde jag varit utan.


Ös på The Specials


Dagen gick snabbt och efter många bra band och mycket ölhäng så var det dags att avsluta med The Hives, som för övrigt hade väldigt snygg dekor.


Så var det äntligen fredag och istället för att vissa en massa bilder på band-långt-bort-som-vi-såg så blir det en massa bilder på det finaste bästa bandet av dom alla, Rammstein förstås.


Konserten är nästan lika mycket om framförandet som om musiken, och tyskarna är mästare på att bygga upp den där speciella stämningen. Jag skrattade, njöt, grät en skvätt och hade det alldeles underbart.


Här häller Till ett gnistregn på Flake, som sedan återuppstod med en sjukt glittrig kostym.


Flake


Konfetti


Fina killar

Jag och Riddaren var hemskt slutmoshade efter Rammstein att det blev hemgång direkt, men så som alla öste så betvivlar jag att det var många andra som hade någon energi kvar alls.


Dag 2 och moshpit på Bullet for my Valentine. Jag hade lite för ont i benen för att delta aktivt, men kul var det ändå.


Och så fick jag uppleva hur världen skulle se ut om det bara bodde metal/hårdrockare i den, inte helt fel men kanske lite enkelriktat.

När vi laddat upp med lite mat i magen var det dags för avslutning på en underbar helg,


det gjorde vi men en rejäl moshpit och mera ös än vi klarade av på Hatebreed.


Och fina InFlames.
Sen var vi verkligen helt slut.
Vi tackade för oss och började längta tills nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar