tisdag 30 juni 2009

Prinsen på mitt trappsteg

Ikväll kom en prins och uppvakta mig på mitt trappsteg, eller ja det är egentligen en vanlig padda, men i mörkret och dimman som är utanför mitt fönster just nu så är det lite svårt att se skillanden.

Detta lilla charmknippe satt fint parkerad på mitt trappsteget till det annex som jag bebor just nu.

Jag skrattar först lite åt det uppenbart sagoaktiga att prinsen dyker upp på en så trollsk kväll som denna (det ligger tjockt med dimma på åkrarna runtom huset och korparna kraxar lite ute i skogen), men sen stampar jag hårt i marken....där kan ju inte prinsen sitta. Han tar ett skutt iväg mot gräsmattan och försvinner sen.

Jag kommer på att jag glömt något i huset och traskar in och hämtar det, noga med att inte trampa på någon prins, men han verkar ha försvunnit.

Bara för att när jag återvänder till annexet, återigen sitta och titta på mitt trappsteg.

Men något pussande på prinsar det blir det inte av.....jag väntar nog hellre på den oslemiga varianten av prins och dessutom man vet ju aldrig, det kan ju också vara en vanlig padda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar