torsdag 25 juni 2009

En dags semester

mitt första dopp i år, Vättern blev det och kallt var det 16-17 grader. Baddräkt från Pinupgirlclothing
Astor var hemskt uppretad för att vi badade utan honom, men är man en feg hund så är man
Sommaridyllen som vi hälsade på var underbart orörd, blommiga tapeter och flera generationers prylar som fanns kvar.

slipade glassten som hittats i Vättern var hårdvaluta och i finrummet stod en hel skatt samlad

jag fick oxå rota lite på vinden, en av mina lite nördiga favoritsysslor, och hittade där denna fina julsagotidning med underbara illustrationer, som varit en present 1908 till en lite flicka.
släkten fanns innan en skohandlare och fina skoplanscher prydde hallen, jag fick självklart stora skobegär

vakert övervuxen trädgård, med fruktträd och bersåer

här avslutade vi dagen med vitt vin, grillat, rabarberbananpaj och glass, om jag fick önska skulle varja sommardag vara så här.

ps. som ni kanske förstått, så har jag nu bytt majorna och göteborg, mot landet och Nässjö, men bara för sommaren.

nu ska jag koka ljus falurödfärg och måla hus, hoppas ni får en lika fin dag som jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar