onsdag 1 april 2009

Att bo med egen ingång

Som några av er vet så har jag en egen ingång till min lägenhet, för er som inte sätt den så är det en stor rödbrun dörr med en linkrans på, som ligger mittemot trappuppgången 18a.

Men det verkar vara svårt att förstå, posten är fortfarande förvirrad efter att jag bott här ett år, skatteverket ringde mig idag och ville att jag skulle bo på 18c och jag har grannar/random människor som med jämna mellanrun vandrar in i min etta och ser förvirrade ut.

För ett tag sedan ställde jag ut en fin indiskalykta utanför dörren, som jag tänder när jag har fest och som förhoppningsvis gör att det ser mer bebott ut.

Till min stora förvåning så hittade jag en nyckel i lyktan när jag skulle tända den i helgen, det ser ut som en vanlig lägenhetsnyckel, men nu är frågan bara vems kan det vara? vem lägger en nyckel i min pyntlykta? äh jag kanske ska gå runt och testa i mina grannar lås ;)

vad säger ni....några förslag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar