lördag 2 juni 2012

H&M for Water

Vi är så hemskt bortskämda i Sverige. Ja menar här simmar vi runt i dricksvatten, då man i andra delar av världen måste gå mil för att hämta vatten som är någorlunda tjänligt att dricka. 
Själv tänker jag alldeles för sällan på denna lyx. Det slår en när man är utomlands och allt smakar klor eller man  måste köpa stora flaskor med vatten, då det som kommer ur kranen mest luktar avlopp. 
 Det är då jag kommer hem till Sverige och kan uppskatta det vi har här lite extra. 
Något av det absolut bästa som jag gillar att göra på sommaren är att ta ett sent dopp i någon insjö. Just då när det är lika varmt i vattnet som det är i luften och vattnet ligger helt spegelblankt på sjön. De där första simtagen i det svarta vattnet och smaken av svensk sommar i munnen. Sådana minnen kan jag leva på hela året. 

så var vill jag komma med detta...jo kolla in h&m nya kollektion. Den är både fin, retro-inspirerad och så går 25% av pengarna till olika vattenprojekt. 
win-win
 

1 kommentar: