måndag 16 april 2012

...Hoover dam...


Så då var det dags för roadtrip, första stoppet blev Hoover Dam. Förtjusande läskigt tycker jag. 
Det är synd att det inte går att visa i bilder hur himla högt upp man är och hur mycket svindel man får, men stack man ut huvudet över kanten så var inte kräksreflexen långt borta...detta testade jag förstås flera gånger :)
Pampigt är nog rätt ord om man ska beskriva Hoover Dam, men när vi gick runt där och beundrade den fina art deco arkitekturen så slog det oss, om man bara byter ut några symboler här och var...jag man behöver inte ens byta ut örnen så skulle det kunna vara ett tyskt nazist monument. Bildspråket är det samma. Sen behöver man ju inte gå in i närmare detalj hur amerikanerna ibland påminner om svunna tiders Tyskland, men lite kusligt var det allt.
Efter den promenaden var det hög tid att fylla på energiförrådet med glass 
och sedan ge oss ut på vägarna igen. Och vad ska man köra om inte en Mustang! Vilket förövrigt verkade vara den vanligaste hyrbilen i hela Nevada. Ähh tänkte vi, den är ju sjukt kul.
Nercabbat körde vi också...även om det kanske var i kallaste laget.
Vi styrde kosan mot Grand Canyon, men vi kunde ju inte bara låta Riddaren köra denna fina fullblodare. Här är bildbeviset på att både Angelica  
och Tobbe spottade grus.
Nästa uppdatering kommer det fina bilder från Grand Canyon, men nu ska jag återgå till skolarbetet som ligger och stirrar på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar