söndag 19 september 2010

Dagen V


Idag är jag nervös, lite så där stissig och orolig. Sov hemskt dåligt i natt, dels för att jag hade pendeltrafik i sängen av alla husets djur. Först stora hunden, sen lilla katten och till sist lillhunden, alla skulle ligga på mig, jämte mig och gärna trampa runt lite. Men framför allt för att det drar ihop sig till val.

Förra valet var jag mitt i det i Göteborg, kampanjade i valstugorna, delade ut valmaterial i 100tals trappor och pratade med alla jag hade en chans att övertyga. Jublade på valvakan och dansade hela natten.
Nu kan jag inte göra något alls, jag sitter på landet i Nässjö och är irriterad.
Oavsätt hur det går ikväll så vet jag vad jag ska göra efter valet. Jag ska tillbaka in i politiken. Punkt slut.

Jag börjar lite fåfängt med att måla naglarna i min partifärg, korsar fingrarna och hoppas att vakna upp imorgon med en fortsatt fritt Sverige, där farbror Sosse inte får bestämma över mitt liv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar