måndag 7 december 2009

Våldspyntat min lägenhet

När jag kom hem efter jobbet igår kväll upptäckte jag till min stora fasa att min lägenhet blivit våldspyntad med tomtar, kitschiga julkulor och adventsljusstakar. Överallt jag tittade var det julpynt uppsatt.

Som ni kanske förstår så är jag inte så förtjust i julpynt, det är ju så himla smaklöst för det mesta. Jag gillar inte ens vanligt pynt, så som gardiner...jag gillar verkligen inte gardiner. Det tog mig ett helt år innan jag hände upp mina första gardiner i lägenheten och det är bara vita tunna fån ikea, så lite gardin som möjligt alltså.

När jag var liten tyckte jag att det var läskigt med lastbilschaufförer och adventsljusstakar. Jag har ett väldigt tydligt minne av att åka förbi någon storstad i bil, sittandes i baksättet såg jag ett område med massa höghus passera förbi. Det var juletid och i nästan alla fönster lyste adventsljusstakar, och min enda tanke var "Usch vilka hemska människor det måste bo där, man kan ju inte vara vettig om man har en sån där i fönstret"

Så vem var det då som våldfört sig på min lägenhet, jo min lillasyster och mamma såklart...Tack söta ni! för att ni hjälper mig komma över min pyntfobi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar